Marketing gebeurt altijd om ons heen. Al gaat het over reclameborden op straat en boven de snelweg, reclames op de televisie tussen tv- programma’s door of reclamespots tussen de berichten op social media. Marketing wordt vaak op ongeveer dezelfde manier gedaan en het publiek leert om er langs te kijken. Dan hebben de reclames niet veel nut. Zoek je een nieuwe manier van marketing om een bedrijf of product onder de ogen van het publiek te brengen? Wat dacht je van een fotoflyer?
Wat is een fotoflyer?
Een fotoflyer wordt ook wel een ‘gepersonaliseerde instant photo stickerframe’ genoemd. Dit zegt eigenlijk al wat een fotoflyer inhoudt: het is een gepersonaliseerde foto die instant uitgeprint kan worden. De foto bevindt zich dan in een soort stickerframe. Deze stickerframe wordt aangebracht nadat de foto is gemaakt. Nu vraag je je misschien af hoe dit een goede vorm van marketing is. De stickerframes kunnen volledig aangepast worden. Een kort stukje informatie over het bedrijf of het product kan er dus op worden gezet, om zo meer aandacht er naartoe te brengen. Een fotoflyer kan afgedrukt worden op de reguliere manier of als afscheurcoupon. Bij een standaard flyer is er plek voor wat informatie, maar blijft het verder één geheel. Bij een afscheurcoupon kan een zijde afgescheurd worden, om verkoop of aandacht te stimuleren. Natuurlijk is het ook mogelijk om een QR- code op de fotoflyer te plaatsen. Zo kan iemand direct gelinkt worden naar een website of app.
Het gebruik van een fotoflyer
De fotoflyers kunnen in allerlei verschillende formaten afgedrukt worden, afhankelijk van de wensen van de marketer. De foto’s kunnen gemaakt worden met een Canon camera, een instax camera of een polaroid camera.
Maar wanneer kan een fotoflyer het beste ingezet worden? Wat dacht je van een event! Iedereen houdt van een gratis foto, zeker als deze worden gemaakt met polaroids. Over het algemeen zijn polaroid foto’s vrij duur om te maken, maar wel erg leuk om te hebben. Daarom is het zo’n goed idee om de fotoflyer in te zetten bij events, maar het kan ook op een druk bezocht straatpunt. Het is zeker een goede manier om bewustzijn te brengen naar datgene waar reclame voor wordt gemaakt.
Een gepersonaliseerde camera
Wil je een stapje verder gaan? Dan kan er gekozen worden voor marketing in de vorm van een branded instax camera. Dit is een instax camera die volledig gepersonaliseerd kan worden met het logo van het bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een giveaway, waarbij dit de prijs is! Zoals al gezegd kunnen instax camera toch wel wat kosten, dus er zijn zeker veel mensen die het erg leuk zouden vinden om er eentje te winnen. Met het logo van het bedrijf erop wordt er altijd en overal reclame gemaakt. En dat is de nieuwe manier van marketing.